Retouren en terugbetaling

Ik mis onderdelen/het product is beschadigd. Wat nu?

Je bent blij met je nieuwe bestekset, maar je mist een lepel of komt een beschadiging tegen. Dat vinden wij heel vervelend! We lossen het graag zo snel mogelijk voor je op. Je kunt ons bereiken per e-mail klantenservice@amefa.nl of telefonisch op 055 368 1298 (lokaal tarief), op werkdagen van 08.00-17.00 uur. Zo kun je de nieuwe set houden en vullen wij aan waar nodig. 

Ik ben ontevreden over een product. Wat nu?

Als je ontevreden bent over een product, dan zullen wij je zo goed mogelijk proberen te helpen. Neem gerust contact met ons op! Je kunt ons bereiken per e-mail klantenservice@amefa.nl of telefonisch op 055 368 1298 (lokaal tarief), op werkdagen van 08.00-17.00 uur. 

Hoe retourneer ik een product/bestelling?

Om een product of bestelling te retourneren hebben wij van jou nodig:

1. Het bestelnummer
2. De reden van retour
3. Het aantal producten dat je wenst te retourneren

Deze gegevens mag je ons toesturen per mail: klantenservice@amefa.nl. Wij nemen je aanvraag zo snel mogelijk in behandeling. 

Hoe verpak ik mijn retourzending?

Verpak je retourzending goed, bij voorkeur in de originele doos. Gebruik stevige tape om de doos goed te sluiten. Stop de bestelbevestiging óf pakbon in de doos zodat we de zending gemakkelijk kunnen herkennen. 

Let op: wanneer wij niet kunnen achterhalen van wie de zending is, of als de producten onbeschermd zijn geretourneerd, moeten wij de retourzending weigeren. Je ontvangt daar in dat geval bericht over.

Wat is de uiterlijke retourtermijn?

De uiterlijke retourtermijn is de laatste datum waarop je het product kan retourneren aan Amefa. Dit is 30 dagen na de besteldatum. 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Als je een product uit onze webshop wil terugsturen, dan gelden er een aantal voorwaarden.

1. De producten zijn rechtstreeks bij Amefa besteld. Heb je het product besteld bij een verkooppartner van Amefa? Neem dan contact op met de desbetreffende winkel.
2. De producten die retour zijn aangemeld dienen ongebruikt, onbeschadigd en ongewassen te zijn.
3. Je mag onze producten thuis voelen en bekijken zoals in een fysieke winkel, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze ontvangen hebt.  

Moet ik betalen voor een retourzending?

Ja, de retour verzendkosten zijn voor eigen rekening en risico. Je kunt het product terugsturen in de originele verpakking en de doos waarin het product verpakt zat.

Heb ik recht op garantie?

We vinden het belangrijk dat je tevreden bent over je Amefa product. Daarom worden onze producten gemaakt van hoogwaardige materialen die lang mee gaan. Het kan natuurlijk zijn dat er weleens iets misgaat. We geven 2 jaar fabrieksgarantie op onze producten. Slijtage en schade door oneigenlijk gebruik of nagelaten onderhoud valt niet onder de garantie. Bekijk onze onderhoudsinstructies. 

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Alle producten van Amefa zijn ontwikkeld, geproduceerd en getoetst aan een hoge kwaliteitsstandaard. Is er toch iets mis met het product? En is de garantieperiode, aantoonbaar, nog niet verstreken? Dan zorgen wij voor juist advies, een vervangend onderdeel of een vervangend product. Dit is geheel afhankelijk van het probleem en de situatie. In ons eerste contact zullen wij dan ook altijd het probleem en de situatie proberen te achterhalen wanneer dit niet (helemaal) duidelijk is.

Kan ik een product ruilen?

Ruilen is helaas niet mogelijk. De gemakkelijkste optie is om het artikel dat je niet wilt hebben terug te sturen en alvast het juiste artikel te bestellen. 

Wanneer kan ik de terugbetaling verwachten?

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen, zullen wij deze zo spoedig mogelijk behandelen, uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontvangst van het retourpakket. Wanneer deze is goedgekeurd ontvang je ter bevestiging een e-mail. De terugbetaling wordt verwerkt volgens de oorspronkelijke aankoopmethode.

Krijg ik de verzendkosten terug?

Voor de teruggave van verzendkosten zijn er twee situaties mogelijk. Dit hangt er namelijk vanaf of je een gehele óf gedeeltelijke retouraanvraag doet.

1. Je retourneert de gehele bestelling: ja, je ontvangt het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten.
2. Je retourneert een gedeelte van je bestelling: nee, je ontvangt enkel het aankoopbedrag van de geretourneerde producten.


 

Ik heb een andere vraag...

Heb je een andere vraag? Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice

Bestellen en betalen

Verzending en ontvangst

Onderhoud en productinformatie